Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Ενημερωτικό για τις μεταθέσεις 2013(της αιρετού Δουράνου Κατερίνας)


Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι,

Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε στις εκπαιδευτικές ιστοσελίδες αναρτήθηκε η με Αρ. Πρωτ.: 7649/Δ1 18-01-2013 εγκύκλιος για τις μεταθέσεις του 2013 , η οποία καθυστέρησε λόγω της ψήφισης της τροπολογίας για την κατάργησης της διετίας στην οργανική θέση.

Με το παρόν ενημερωτικό σας αναφέρω μερικά αποσπάσματα της εγκυκλίου που αφορούν σε θέματα για τα οποία έχετε εκδηλώσει ενδιαφέρον. Σε κάθε περίπτωση η προσεκτική ανάγνωση της εγκυκλίου του Υπουργείου , η επικοινωνία με τον αρμόδιο υπάλληλο της Δ/νσης και ο σχολαστικός έλεγχος της αίτησης πριν από την υποβολή της, απαιτείται προκειμένου ,αφενός μεν να προσκομιστούν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, αφετέρου δε να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα καταχώρησης λανθασμένων δεδομένων στο σύστημα.


Αναφορικά με τις ημερομηνίες υποβολής και τα δικαιολογητικά σύμφωνα με την εγκύκλιο:
«…α) Οι αιτήσεις υποβάλλονται από 21-1-2013 ως 31-1-2013 στις Δ/νσεις στην αρμοδιότητα των οποίων υπάγονται τα σχολεία στα οποία ανήκουν οι εκπαιδευτικοί οργανικά ή έχουν τοποθετηθεί προσωρινά. Η παραπάνω προθεσμία είναι αποκλειστική και ισχύει για όλες τις κατηγορίες μεταθέσεων εκτός από τις αμοιβαίες για τις οποίες η αίτηση υποβάλλεται μέσα σε 15 ημέρες από την ανακοίνωση των μεταθέσεων.
β) Μέσα στην ίδια προθεσμία υποβάλουν δήλωση για οριστική τοποθέτηση και για βελτίωση, χωρίς να αναγράφουν προτιμήσεις συγκεκριμένων σχολείων, όσοι βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ από μετάθεση, απόσπαση σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού και για οποιοδήποτε άλλο λόγο…».
«α) Οι προϋποθέσεις και οι λόγοι μετάθεσης πρέπει να υπάρχουν κατά το χρόνο που λήγει η προθεσμία υποβολής των σχετικών με τα κριτήρια μετάθεσης δικαιολογητικών, δηλαδή στις 31-1-2013. β) Για τους εκπαιδευτικούς που ζητούν να υπαχθούν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης για λόγους υγείας, αν τα δικαιολογητικά δεν μπορούν να υποβληθούν εμπρόθεσμα για λόγους που αφορούν την αρμόδια για την έκδοσή τους διοικητική αρχή, αρκεί η εμπρόθεσμη υποβολή της σχετικής αίτησης στην οποία θα γίνεται μνεία του λόγου της μη συνυποβολής των δημοσίων εγγράφων τα οποία πάντως ο αιτών οφείλει να προσκομίσει, όταν εκλείψει η αιτία που κατέστησε αδύνατη τη συνυποβολή τους και οπωσδήποτε πριν από την έναρξη της διαδικασίας διενέργειας των μεταθέσεων από το αρμόδιο συμβούλιο (άρθρο 10 παρ. 4 του Ν.2690/99 ΦΕΚ 45Α΄)».

Διαδικασία υποβολής αιτήσεων:
«Για διευκόλυνση τόσο των Δ/νσεων όσο και των ιδίων των εκπαιδευτικών η αίτηση θα συμπληρώνεται και θα υποβάλλεται υπογεγραμμένη από τον εκπαιδευτικό,
  • στο σχολείο που ανήκει οργανικά ή έχει τοποθετηθεί προσωρινά (ώστε να αποστέλλεται υπηρεσιακά στην οργανική του),
  • στη Δ/νση που ανήκει οργανικά ή
  • θα αποστέλλεται ταχυδρομικά (με απόδειξη παραλαβής), ώστε στη συνέχεια να καταχωρισθεί στο σύστημα».

Σχετικά με τη διαδικασία καταχώρισης της αίτησης στο σύστημα θα πρέπει:
  1. «Κατά την υποβολή της αίτησης, εάν υπάρχει η δυνατότητα άμεσης καταχώρισης, οι εκπαιδευτικοί να παραλαμβάνουν άμεσα επικυρωμένο αντίγραφο της ηλεκτρονικά καταχωρισμένης αίτησής τους, θεωρημένο από το Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης ή από τον αρμόδιο υπάλληλο στον οποίο έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα αυτό, την οποία και θα προσυπογράφουν, αφού πρώτα ελέγξουν και οι ίδιοι την ορθότητα των περιληφθέντων/καταχωρισθέντων στοιχείων και κυρίως των κριτηρίων μετάθεσης.

Σε αντίθετη περίπτωση, μετά την καταχώριση της αίτησης στο σύστημα, οι εκπαιδευτικοί θα καλούνται από την υπηρεσία να παραλάβουν και να υπογράψουν αντίγραφο της ηλεκτρονικά καταχωρισμένης αίτησής τους.


  1. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν εκτός του νομού της οργανικής τους ή σε κάθε περίπτωση, εάν αποστέλλουν την αίτηση, όταν αυτή καταχωρίζεται, θα τους αποστέλλονται από τη Δ/νση της οργανικής τους θέσης δύο (2) αντίγραφα της ηλεκτρονικά καταχωρισμένης αίτησή τους. Οι ίδιοι οφείλουν να ελέγξουν την ορθότητα των καταχωρισμένων στοιχείων, ώστε να υπάρχει δυνατότητα διόρθωσης σε περίπτωση λάθους, και στη συνέχεια να επιστρέφουν το ένα (1) αντίγραφο υπογεγραμμένο (στην οργανική τους θέση).


Θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης:
«1. (…) απαιτείται υπηρεσία ενός έτους στην κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.»
2. Ο χρόνος υπηρεσίας σε θέσεις προσωρινής τοποθέτησης των νεοδιοριζομένων και των μετατασσομένων εκπαιδευτικών, καθώς και ο χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, για οποιονδήποτε λόγο, εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα, λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης».
«Επομένως και οι νεοδιόριστοι του 2012, εάν συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις, θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης και δύνανται να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης».
«Προϋπόθεση δύο ή περισσοτέρων ετών υπηρέτησης της οργανικής (ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ -ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β παρ.1.2 εγκυκλίου) αφορά: α) αμοιβαίες μεταθέσεις β) μεταθέσεις από ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ και Διαπολιτισμικά σχολεία και γ) Διορισμό σε δυσπρόσιτα.

Κριτήρια μεταθέσεων-Μοριοδότηση
«Κριτήρια για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996 είναι:
  1. Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
  2. Η ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ :Οι μονάδες συνυπηρέτησης υπολογίζονται και για μεταθέσεις από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής, ή τις τοποθετήσεις σε συγκεκριμένα σχολεία, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιφέρεια του Δήμου ή της Κοινότητας, όπου ζητείται η μετάθεση ή η τοποθέτηση. Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης για συνυπηρέτηση». «Στο άρθρο 16 παρ. 6 του Π.Δ. 50/96 ορίζονται τα ακόλουθα: «Για την απόδειξη του τόπου και της φύσης της εργασίας του ή της συζύγου υποβάλλονται κατά περίπτωση τα παρακάτω δικαιολογητικά:

α) προκειμένου περί υπαλλήλων του δημοσίου ή υπαλλήλων ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ ή υπαλλήλων του υπόλοιπου δημόσιου τομέα όπως αυτός καθορίστηκε με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του Ν. 1256/82 (ΦΕΚ 65 τ. Α') όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα και ισχύει ή άμισθων δημοσίων υπαλλήλων ή λειτουργών, βεβαίωση της υπηρεσίας του, από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος υπηρετεί οργανικά και όχι με απόσπαση στο συγκεκριμένο τόπο.
β) Προκειμένου περί εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα ή ελεύθερων επαγγελματιών, βεβαίωση του ασφαλιστικού τους φορέα (ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΟΓΑ κ.λ.π.) από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος εργάζεται στον τόπο που ζητείται η μετάθεση τουλάχιστον τα δύο τελευταία χρόνια από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και είναι ασφαλισμένος στον οικείο ασφαλιστικό φορέα».

Η μοριοδότηση της συνυπηρέτησης στις μεταθέσεις και τοποθετήσεις για το σχολικό έτος 2012-2013, θα πραγματοποιηθεί με βάση τους διευρυμένους δήμους των διατάξεων του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/7-6-2010 Τ.Α’) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης − Πρόγραμμα Καλλικράτης».
ΠΡΟΣΟΧΗ στις λοιπές διευκρινίσεις για θέματα συνυπηρέτησης (ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ-ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Β ΣΧΕΤ. ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ)

  1. ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΛΟΓΟΙ:
«α) Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης. Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι σε χηρεία, άγαμοι, διαζευγμένοι ή σε διάσταση γονείς εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια άγαμων ανήλικων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών, θετών ή αναγνωρισμένων).
β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν άγαμα ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά (φυσικά, θετά ή αναγνωρισμένα) λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης για το πρώτο παιδί, τέσσερις (4) για το δεύτερο, έξι (6) για το τρίτο και επτά (7) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά. Ως ανήλικα θεωρούνται τα παιδιά που δεν έχουν υπερβεί το 18ο έτος της ηλικίας τους και ως σπουδάζοντα όσα φοιτούν σε ανώτερες ή ανώτατες δημόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου. Για την απόδειξη αυτών απαιτείται πιστοποιητικό Δήμου ή του οικείου εκπαιδευτικού ιδρύματος κατά περίπτωση. Ως ημερομηνία συμπλήρωσης του 18ου ή του 25ου έτους της ηλικίας θεωρείται η 31 η Δεκεμβρίου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις».

«Διευκρινίσεις
  1. Τέκνο που δε φοιτά σε ανώτερη ή ανώτατη δημόσια σχολή αλλά σε ΙΕΚ που υπάγεται στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση δε μοριοδοτείται.
  2. Τα μόρια που χορηγούνται στον εκπαιδευτικό λόγω παιδιών υπολογίζονται κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης μετάθεσης για το σύνολο των παιδιών που βρίσκονται εν ζωή. Σε περίπτωση θανάτου ενός παιδιού τα μόρια μετάθεσης υπολογίζονται για το σύνολο των υπολοίπων εν ζωή παιδιών ανεξάρτητα από τη σειρά γέννησής τους.
  3. Ως αφετηρία για τη συμπλήρωση του 18ου ή του 25ου έτους των παιδιών λαμβάνουμε το Δεκέμβριο του έτους κατά το οποίο διενεργούνται οι μεταθέσεις και κάνουμε τη σχετική αφαίρεση . Έτσι για φέτος ανήλικα θεωρούνται τα τέκνα που έχουν γεννηθεί από 1/1/1995 και σπουδάζοντα όσα τέκνα έχουν γεννηθεί από 1/1/1988. ……….(προσοχή βλ. λοιπές διευκρινίσεις).
  4. Οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες του άρθρου 6 παρ. 1, 2 και 3 του ν. 3454/2006 (ΦΕΚ 75Α΄) λαμβάνουν τις παραπάνω μονάδες, μέχρι την ηλικία των τέκνων που αναφέρεται στο εν λόγω άρθρο.
  5. Για την απόδειξη των παραπάνω οι εκπαιδευτικοί να προσκομίζουν πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και, όπου απαιτείται, του εκπαιδευτικού ιδρύματος φοίτησης».

ΠΡΟΣΟΧΗ στις λοιπές διευκρινίσεις για θέματα οικογενειακής κατάστασης (ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ -ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Β ΣΧΕΤ. ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ)

  1. ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΣΤΙΣ ΕΔΡΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΟΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΝ Ή ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ
  2. Η ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ:
«Σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 9 του Π.Δ. 50/96 «Μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, όταν ζητούν μετάθεση από μία περιοχή σε άλλη περιοχή, εφόσον είναι δημότες Δήμου ή Κοινότητας της περιοχής από διετίας τουλάχιστον μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μετάθεσης. Οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα υπολογίζονται και όταν οι εκπαιδευτικοί ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση μέσα στην ίδια περιοχή, εφόσον είναι δημότες του Δήμου ή της Κοινότητας όπου λειτουργούν τα σχολεία στα οποία επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν. (…) Η εντοπιότητα αποδεικνύεται από βεβαίωση του οικείου προέδρου κοινότητας ή δημάρχου από την οποία να προκύπτει ότι ο εκπαιδευτικός είναι δημότης του Δήμου ή της Κοινότητας από διετίας. Με την παρ. 5 του άρθρ. 30 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-5-2010 τ. Α΄) οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 9 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996, ορίζονται σε τέσσερις (4). Η μοριοδότηση της εντοπιότητας στις μεταθέσεις και τοποθετήσεις για το σχολικό έτος 2012-2013, θα πραγματοποιηθεί με βάση τους διευρυμένους δήμους των διατάξεων του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/7-6-2010 Τ.Α’) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης − Πρόγραμμα Καλλικράτης».
«Διευκρινίσεις
  1. Η μόνιμη διαμονή του εκπαιδευτικού σ' έναν τόπο δεν αρκεί για τον υπολογισμό των μονάδων εντοπιότητας, αλλά ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι δημότης από διετίας του δήμου της περιοχής στην οποία ζητείται μετάθεση.
  2. Η βεβαίωση του δημάρχου πρέπει να είναι πρόσφατη και να αναγράφει υποχρεωτικά από πότε ο εκπαιδευτικός είναι δημότης του δήμους».


ΠΡΟΣΟΧΗ στις λοιπές διευκρινίσεις για θέματα εντοπιότητας (ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ-ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Β ΣΧΕΤ. ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ)

  1. Η ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ:
Σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ. 10 του Π.Δ. 50/96 «Οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση από περιοχή σε περιοχή λαμβάνουν για την περιοχή της πρώτης προτίμησής τους δύο (2) μονάδες μετάθεσης».


Με εκτίμηση,
Δουράνου Αικατερίνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

print friendly