Στο μικροσκόπιο του υπουργείου Παιδείας μπαίνει η ελληνική εκπαίδευση. «Θα αξιολογηθούν δομές, υποδομές, βιβλία,
εκπαιδευτικές πρακτικές και φυσικά το έργο των εκπαιδευτικών», ανέφερε
σε έγγραφό του προς τη Βουλή ο υπουργός κ. Κωνσταντίνος
Αρβανιτόπουλος, τονίζοντας ότι το σχέδιο προεδρικού διατάγματος θα
δοθεί άμεσα στη δημοσιότητα προς διαβούλευση. Ηδη, πάντως, οι
εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν τονίσει ότι εάν η αξιολόγηση συνδεθεί
με τη βαθμολογική (και κατ’ επέκτασιν τη μισθολογική) εξέλιξη των
εκπαιδευτικών, θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις. Οι βασικές ρυθμίσεις
της πρότασης του υπουργείου είναι οι ακόλουθες:
- Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή του σχολείου και τον σχολικό σύμβουλο.
- Η τελική έκθεση αξιολόγησης θα συντάσσεται από τον σχολικό σύμβουλο, εντάσσοντας και την έκθεση του διευθυντή.
- Το έργο
των εκπαιδευτικών αξιολογείται σε πέντε πεδία: Εκπαιδευτικό Περιβάλλον –
Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Προετοιμασία Διδασκαλίας – Διεξαγωγή
και Αξιολόγηση Διδασκαλίας – Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια – Τυπικά
Προσόντα και Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη.
- Για το τελικό αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού θα λαμβάνεται υπ’ όψιν η έκθεση αυτοαξιολόγησης του σχολείου.
- Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών διακρίνεται σε «ετήσια» (κατ’ έτος ή κάθε δύο χρόνια) και «περιοδική» (κάθε τέσσερα χρόνια).
-
Εκπαιδευτικός που θα κριθεί «με ελλιπές έργο» θα πρέπει να
παρακολουθήσει ενισχυτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης και να αξιολογηθεί εκ
νέου το επόμενο έτος.
- Οι
«επαρκείς» εκπαιδευτικοί προάγονται. Οσοι βαθμολογούνται με «πολύ καλά»
ή και «εξαιρετικά» θα πριμοδοτούνται εάν θέλουν να θέσουν υποψηφιότητα
για θέση στελέχους.
- Η
επιτυχία στην περιοδική αξιολόγηση θα μετράει για την επαγγελματική
εξέλιξη των εκπαιδευτικών, όπως η διεκδίκηση θέσης στελέχους. Η
περιοδική αξιολόγηση θα πραγματοποιείται από τον σχολικό σύμβουλο.
- Οι
επιδόσεις των μαθητών δεν θα αποτελούν «όχημα» για κατηγοριοποίηση των
σχολείων και των εκπαιδευτικών. Ομως, στην ταυτότητα του σχολείου θα
περιλαμβάνονται στοιχεία όπως το ποσοστό μαθητικής «διαρροής».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου