Του Αποστολου Λακασα
Αλλάζει το σύστημα μέτρησης των ωρών διδασκαλίας που κάνουν οι καθηγητές κάθε εβδομάδα, καθώς 1.500 εκπαιδευτικοί βρέθηκαν με ελάχιστο ή και καθόλου ωράριο στην τάξη. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ» επανασχεδιάζεται το πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Παιδείας ώστε να αποτυπώνονται ανά τακτά διαστήματα οι ώρες διδασκαλίας που έχει αναλάβει κάθε καθηγητής σε κάθε σχολείο. Οι αλλαγές στο ωράριο των εκπαιδευτικών θα συνδυαστούν με μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, οι οποίες, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, φέτος έφτασαν τις 3.712 σε διοικητικές θέσεις του υπουργείου, σε άλλα υπουργεία, σε βουλευτικά γραφεία και σε μητροπόλεις.
Από την πλευρά της, η ΟΛΜΕ αντιδρά στην αύξηση του ωραρίου και η πλειονότητα των συνδικαλιστικών παρατάξεων προτείνει την κήρυξη πενθήμερης απεργίας κατά τη διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων. Συγκεκριμένα, πλην του ΠΑΜΕ (ΚΚΕ) που θεωρεί ότι η απεργία κατά τη διάρκεια των πανελλαδικών θα προκαλέσει την κοινή γνώμη και θα δώσει όπλα στην κυβέρνηση να πλήξει τον κλάδο, οι υπόλοιπες παρατάξεις προτείνουν απεργία.
Η τελική απόφαση θα ληφθεί σε συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ την προσεχή Πέμπτη, καθώς η συνεδρίαση της Μ. Τρίτης διεκόπη, αφού η ΔΑΚΕ πρότεινε η τελική απόφαση να ληφθεί από όλους τους καθηγητές με ψηφοφορία σε κάλπη σε κάθε πρωτοβάθμια ένωση καθηγητών (ΕΛΜΕ). Πρόταση με την οποία διαφώνησαν οι παρατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ και της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς.
Ειδικότερα, την ίδια στιγμή που το υπ. Παιδείας οδηγήθηκε στην απόφαση της αύξησης -κατά δύο- των ωρών διδασκαλίας κάθε εβδομάδα ώστε να αναπληρωθεί η τεράστια μείωση -κατά σχεδόν 80%- των προσλήψεων από την επόμενη σχολική χρονιά, τα στοιχεία δείχνουν ότι φέτος περίπου 1.500 καθηγητές (το 5% του συνόλου) σε όλη τη χώρα είτε δεν έκαναν καθόλου μάθημα είτε έκαναν πολύ λιγότερες ώρες σε σχέση με το υποχρεωτικό ωράριο που έχουν με βάση τα χρόνια προϋπηρεσίας τους (από 16 οι παλαιότεροι έως 21 ώρες οι νεότεροι). Ο βασικός λόγος ήταν ότι τους είχε ανατεθεί όλο το διοικητικό έργο του σχολείου, το οποίο όμως θα έπρεπε να είναι ισομερώς κατανεμημένο σε όλους τους καθηγητές έως ότου συμπληρώσουν τις 30 ώρες την εβδομάδα στο σχολείο. Το διοικητικό έργο είναι σαφώς ευκολότερο και με πιο «χαλαρό» ωράριο εργασίας σε σχέση με τη διδασκαλία στην τάξη, που απαιτεί και προετοιμασία από το σπίτι.
Βέβαια, το υπ. Παιδείας θεωρεί ότι στο θέμα υπάρχει μία ακόμη στρέβλωση στη λειτουργία γυμνασίων και λυκείων. Και αυτό διότι η ανάθεση του διοικητικού έργου σε έναν καθηγητή διευκολύνει τους υπολοίπους να αποχωρούν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων στις 2 μ.μ., εάν έχουν νωρίτερα ολοκληρώσει το ημερήσιο ωράριό τους. «Ως τώρα αποφάσιζε ο σύλλογος διδασκόντων ποιος θα κάνει το διοικητικό έργο του σχολείου. Θα εξετάσουμε πώς πλέον αυτό θα κατανέμεται. Από την άλλη, ο καθηγητής είναι υποχρεωμένος να εργάζεται 30 ώρες» τόνισε στην «Κ» αρμόδιο στέλεχος του υπουργείου. Από την πλευρά τους, στελέχη της ΟΛΜΕ ανέφεραν για το θέμα στην «Κ» ότι σε αρκετές περιπτώσεις ανατίθεται το διοικητικό έργο σε έναν εκπαιδευτικό ο οποίος αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα (π.χ. υγείας) και δεν μπορεί να διδάξει για ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Ομως ακόμη κι αν ισχύει αυτή η απολύτως θεμιτή διευθέτηση του ωραρίου του εκπαιδευτικού, σε αρκετές περιπτώσεις, στη λίστα των δικαιολογημένων εκπαιδευτικών έχουν ενταχθεί αρκετοί που αδικαιολόγητα έχουν αναλάβει το «χαλαρό» (ως προς την υποχρέωση παρουσίας στο σχολείο) διοικητικό έργο, όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης σε σχολεία της Αττικής.
Επίσης, σε κάθε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προβλέπεται να υπάρχουν υπεύθυνοι για τα εργαστήρια πληροφορικής, φυσικής και χημείας, οι οποίοι έχουν μείωση ωραρίου διδασκαλίας κατά τρεις ώρες την εβδομάδα. Μεταξύ των υποχρεώσεών τους, είναι να συντηρούν τα εργαστήρια, να αναβαθμίζουν τα προγράμματα πληροφορικής, να συνεπικουρούν τους καθηγητές των άλλων ειδικοτήτων που χρειάζονται το εργαστήριο για το μάθημά τους. «Οι υπεύθυνοι όταν εργάζονται με μεράκι δικαιολογούν τη μείωση ωραρίου που έχουν. Δεν είναι όμως όλες οι περιπτώσεις ίδιες...» λέει στην «Κ» έμπειρος καθηγητής Πληροφορικής.
Πηγή: Καθημερινή
«...ή την πνευματική και ψυχική διάπλαση ενός ελεύθερου ανθρώπου, με τεχνική αναθεώρησης κι ονειρικής δομής, με αγωνία απελευθέρωσης και με διαθέσεις μιας ιπτάμενης φυγής προς τ'άστρα;»
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου