Η Πρυτανεία της Ανωτάτης Σχολής Καλών
Τεχνών ενώνει τη φωνή της με την κραυγή αγωνίας και διαμαρτυρίας όλων
των καθηγητών καλλιτεχνικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και
απευθύνει ύστατη έκλυση προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου
Παιδείας, να ανακαλέσει την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων από
το πρόγραμμα μαθημάτων της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου και του Λυκείου.
Τα μέτρα αυτά δεν πλήττουν μόνο τα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων της ΑΣΚΤ και του κλάδου, οδηγώντας μεγάλο αριθμό καθηγητών σε διαθεσιμότητα, αβέβαιο εργασιακό καθεστώς και απολύσεις, αλλά παράλληλα θίγουν πολύ περισσότερο και ακρωτηριάζουν στη πράξη, το παρόν και το μέλλον της Ελληνικής Παιδείας και των μαθητών μας.
Η καλλιτεχνική εκπαίδευση στο Γυμνάσιο και το Λύκειο δεν περιορίζεται μόνο στην ανάπτυξη, την καλλιέργεια και την προετοιμασία των μαθητών με ιδιαίτερη κλίση και δεξιότητες που θα επιλέξουν τη συνέχεια των σπουδών τους στις Καλλιτεχνικές Σχολές, τα τμήματα αρχιτεκτονικής ή των καλλιτεχνικών εφαρμογών της τεχνολογικής εκπαίδευσης, όπως ούτως ή άλλως οφείλει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση να παρέχει. Αποβλέπει και αποτελεί οργανικό, αναπόσπαστο μέρος μιας ενιαίας, ολοκληρωμένης γενικής παιδείας που απαράκλητο στόχο έχει να διαμορφώσει και να προάγει την συγκρότηση όχι μόνο αυριανών επαγγελματιών αλλά των αυριανών πολιτών αυτής της χώρας. Η πίστη και η επένδυση σε μια ποιοτική, ολοκληρωμένη παιδεία χωρίς εκπτώσεις, ειδικά σήμερα, αποτελεί την μοναδική ασφαλή, ορθολογική επιλογή επένδυσης και «εγγυημένων αποδόσεων» για το άμεσο μέλλον μας. Το μέλλον που μορφώνουμε εμείς οι ίδιοι και όχι οι πολυαναμενόμενοι ξένοι επενδυτές. Αυτό το κοινωνικό αίτημα, είναι και οφείλει να παραμείνει, μια αδιαπραγμάτευτη απαίτηση του Έλληνα πολίτη και της Ελληνικής οικογένειας. Δεν επιτρέπεται να υποθηκεύσουμε το παρόν και το μέλλον των μαθητών μας.
Διαφορετικά αναρωτιέται κάθε γονιός, κάθε πολίτης αυτού του τόπου, γιατί φορολογείται τόσο σκληρά, αν καταργείται μέρα με τη μέρα ή μάλλον ώρα με την ώρα, κάθε κοινωνική παροχή και πρόνοια. Σήμερα κάθε επιμέρους κυβερνητικό μέτρο και απόφαση, πλήττει καταιγιστικά τους βασικούς, θεμελιώδεις πυλώνες του κοινωνικού κράτους πρόνοιας, την Δημόσια Παιδεία και την Δημόσια Υγεία. Μπορεί κανείς να πεί σήμερα στον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη, ότι οι θυσίες, η αγωνία, το καθημερινό «μάτωμα» και οι στερήσεις του, δεν πρέπει να αφορούν το παρόν και το μέλλον των παιδιών του, την ίδια τη ζωή του αλλά αντιθέτως οικονομικές περικοπές και στόχους αποκλειστικά και μόνο για τη διάσωση του τραπεζοπιστωτικού συστήματος;
Πιο συγκεκριμένα, το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής που καταργείται στο «νέο» πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μορφώνει στα κρίσιμα, ευαίσθητα χρόνια της Γυμνασιακής εκπαίδευσης μέσα από την εμπειρία, την έκφραση και την επικοινωνία ένα έφηβο και αυριανό ενεργό πολίτη, ικανό να συνθέσει, να κρίνει, να εκφραστεί, να επικοινωνήσει, να ευαισθητοποιηθεί, να αναγνωρίσει και να δημιουργήσει ποιότητες ζωής, να συνδιαμορφώσει δημιουργικά το περιβάλλον και τις κοινωνικές σχέσεις του… έναν πολίτη ικανό να δημιουργήσει, να διεκδικήσει, να πάρει τη ζωή στα χέρια του, δεν είναι ένας αυριανός υποτελής υπάλληλος, χειραγωγήσιμος υπό το κράτος του καθολικού, διάχυτου Φόβου, της διαρκούς αβεβαιότητας και της Απειλής για το μέλλον του. Ας μη το ξεχνάμε, αυτή είναι η πραγματική αποστολή της Παιδείας, δεν είναι αποκλειστικά η κατάρτιση (όπως μερικοί παπαγαλίζουν), κάθε παρέκκλιση και περικοπή από το στόχο μιας ενιαίας ολοκληρωμένης παρεχόμενης Παιδείας, θα αποβεί άμεσα τραυματική και εθνικά επιζήμια.
Εξ άλλου το συγκριτικό πλεονέκτημα της Χώρας μας υπήρξε ανέκαθεν ο Πολιτισμός, οι Τέχνες, η γέννηση της Φιλοσοφίας και της Δημοκρατίας και οι αγώνες που συνδέθηκαν με την υπόθεση της θέσπισης μιας δημοκρατικής κοινωνίας, τι άλλο θετικό εξακολουθούμε να εξάγουμε;
Τα υπόλοιπα νέα μέτρα μας φέρνουν σήμερα πρώτους στην ανεργία, την οικονομική φτώχεια και δυστυχώς και στην πολιτική υποτέλεια.
Ας μην επιτρέψουμε ο Αύγουστος αυτός να είναι ένας ακόμα Αύγουστος εκπτώσεων στη Παιδεία.
Γιώργος Χαρβαλιάς – Καθηγητής, Πρύτανης ΑΣΚΤ
Πηγή: Το Βήμα
Τα μέτρα αυτά δεν πλήττουν μόνο τα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων της ΑΣΚΤ και του κλάδου, οδηγώντας μεγάλο αριθμό καθηγητών σε διαθεσιμότητα, αβέβαιο εργασιακό καθεστώς και απολύσεις, αλλά παράλληλα θίγουν πολύ περισσότερο και ακρωτηριάζουν στη πράξη, το παρόν και το μέλλον της Ελληνικής Παιδείας και των μαθητών μας.
Η καλλιτεχνική εκπαίδευση στο Γυμνάσιο και το Λύκειο δεν περιορίζεται μόνο στην ανάπτυξη, την καλλιέργεια και την προετοιμασία των μαθητών με ιδιαίτερη κλίση και δεξιότητες που θα επιλέξουν τη συνέχεια των σπουδών τους στις Καλλιτεχνικές Σχολές, τα τμήματα αρχιτεκτονικής ή των καλλιτεχνικών εφαρμογών της τεχνολογικής εκπαίδευσης, όπως ούτως ή άλλως οφείλει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση να παρέχει. Αποβλέπει και αποτελεί οργανικό, αναπόσπαστο μέρος μιας ενιαίας, ολοκληρωμένης γενικής παιδείας που απαράκλητο στόχο έχει να διαμορφώσει και να προάγει την συγκρότηση όχι μόνο αυριανών επαγγελματιών αλλά των αυριανών πολιτών αυτής της χώρας. Η πίστη και η επένδυση σε μια ποιοτική, ολοκληρωμένη παιδεία χωρίς εκπτώσεις, ειδικά σήμερα, αποτελεί την μοναδική ασφαλή, ορθολογική επιλογή επένδυσης και «εγγυημένων αποδόσεων» για το άμεσο μέλλον μας. Το μέλλον που μορφώνουμε εμείς οι ίδιοι και όχι οι πολυαναμενόμενοι ξένοι επενδυτές. Αυτό το κοινωνικό αίτημα, είναι και οφείλει να παραμείνει, μια αδιαπραγμάτευτη απαίτηση του Έλληνα πολίτη και της Ελληνικής οικογένειας. Δεν επιτρέπεται να υποθηκεύσουμε το παρόν και το μέλλον των μαθητών μας.
Διαφορετικά αναρωτιέται κάθε γονιός, κάθε πολίτης αυτού του τόπου, γιατί φορολογείται τόσο σκληρά, αν καταργείται μέρα με τη μέρα ή μάλλον ώρα με την ώρα, κάθε κοινωνική παροχή και πρόνοια. Σήμερα κάθε επιμέρους κυβερνητικό μέτρο και απόφαση, πλήττει καταιγιστικά τους βασικούς, θεμελιώδεις πυλώνες του κοινωνικού κράτους πρόνοιας, την Δημόσια Παιδεία και την Δημόσια Υγεία. Μπορεί κανείς να πεί σήμερα στον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη, ότι οι θυσίες, η αγωνία, το καθημερινό «μάτωμα» και οι στερήσεις του, δεν πρέπει να αφορούν το παρόν και το μέλλον των παιδιών του, την ίδια τη ζωή του αλλά αντιθέτως οικονομικές περικοπές και στόχους αποκλειστικά και μόνο για τη διάσωση του τραπεζοπιστωτικού συστήματος;
Πιο συγκεκριμένα, το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής που καταργείται στο «νέο» πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μορφώνει στα κρίσιμα, ευαίσθητα χρόνια της Γυμνασιακής εκπαίδευσης μέσα από την εμπειρία, την έκφραση και την επικοινωνία ένα έφηβο και αυριανό ενεργό πολίτη, ικανό να συνθέσει, να κρίνει, να εκφραστεί, να επικοινωνήσει, να ευαισθητοποιηθεί, να αναγνωρίσει και να δημιουργήσει ποιότητες ζωής, να συνδιαμορφώσει δημιουργικά το περιβάλλον και τις κοινωνικές σχέσεις του… έναν πολίτη ικανό να δημιουργήσει, να διεκδικήσει, να πάρει τη ζωή στα χέρια του, δεν είναι ένας αυριανός υποτελής υπάλληλος, χειραγωγήσιμος υπό το κράτος του καθολικού, διάχυτου Φόβου, της διαρκούς αβεβαιότητας και της Απειλής για το μέλλον του. Ας μη το ξεχνάμε, αυτή είναι η πραγματική αποστολή της Παιδείας, δεν είναι αποκλειστικά η κατάρτιση (όπως μερικοί παπαγαλίζουν), κάθε παρέκκλιση και περικοπή από το στόχο μιας ενιαίας ολοκληρωμένης παρεχόμενης Παιδείας, θα αποβεί άμεσα τραυματική και εθνικά επιζήμια.
Εξ άλλου το συγκριτικό πλεονέκτημα της Χώρας μας υπήρξε ανέκαθεν ο Πολιτισμός, οι Τέχνες, η γέννηση της Φιλοσοφίας και της Δημοκρατίας και οι αγώνες που συνδέθηκαν με την υπόθεση της θέσπισης μιας δημοκρατικής κοινωνίας, τι άλλο θετικό εξακολουθούμε να εξάγουμε;
Τα υπόλοιπα νέα μέτρα μας φέρνουν σήμερα πρώτους στην ανεργία, την οικονομική φτώχεια και δυστυχώς και στην πολιτική υποτέλεια.
Ας μην επιτρέψουμε ο Αύγουστος αυτός να είναι ένας ακόμα Αύγουστος εκπτώσεων στη Παιδεία.
Γιώργος Χαρβαλιάς – Καθηγητής, Πρύτανης ΑΣΚΤ
Πηγή: Το Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου