Δευτέρα, 7 Ιουλίου 2014

Παληγιάννης Β.: Ομιλία-Απολογισμός μου στην 83η Γενική Συνέλευση του κλάδου



Παληγιάννης Βασίλειος
Αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε.
Τηλ. 6974750409
Fax: 2103442287
e-mail: paligiannis@hotmail.gr                                                           Αθήνα, 04/07/2014
Ομιλία-Απολογισμός μου στην 83η Γενική Συνέλευση του κλάδου

Φίλε πρόεδρε της 83ης  Γ.Σ. του κλάδου,
Αγαπητέ Πρόεδρε του ΔΣ της ΔΟΕ,
Φίλες και φίλοι αντιπρόσωποι των συλλόγων όλης της χώρας μας,

εύχομαι ειλικρινά η 83η Γ.Σ. μέσα από διαδικασίες ενός γόνιμου και δημιουργικού διαλόγου να έχει τη μέγιστη δυνατή επιτυχία στις εργασίες της, έτσι ώστε τ’ αποτελέσματα ν’ ανταποκρίνονται στην αγωνία, στα οράματα και στις προσδοκίες των χιλιάδων συναδέλφων που υπηρετούν τη δημόσια εκπαίδευση σ’ όλη την επικράτεια της χώρας μας και συγχρόνως ευελπιστούν στη δικαίωση του ρόλου τους και της αποστολής τους.
Πιστεύω πως όλοι εμείς οι συμμετέχοντες στην 83η Γ.Σ. με το λόγο μας, τη στάση μας, τη συμπεριφορά μας θα αποδείξουμε το ενδιαφέρον μας για την εξέλιξη των προβλημάτων του κλάδου και ταυτόχρονα θα πιστοποιήσουμε τη βούλησή μας να συμβάλλουμε σε μια νέα ενωτική και δυναμική πορεία του Σ.Κ.
Θα συμβάλλουμε ώστε το Σ.Κ. να αποκτήσει κύρος, αξιοπιστία, ζωντάνια, αποτελεσματικότητα.
Πιστεύω πως η εποχή των συνθημάτων, των κραυγών και της στείρας άρνησης πέρασε ανεπιστρεπτή. Ιδιαίτερα σήμερα που ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις μέσα σ’ ένα ρευστό πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό, εκπαιδευτικό και συνδικαλιστικό περιβάλλον




Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Όλοι μας σήμερα διαπιστώνουμε πως η Ελλάδα του ’14 είναι μια εντελώς διαφορετική χώρα από εκείνη που γνώρισε ο κόσμος και βίωσαν οι κάτοικοί της καθ’ όλη τη διάρκεια της μεταπολίτευσης.
Η Ελλάδα του ’14 δεν έχει καμιά σχέση με την Ελλάδα του ’10.
Μέσα σε 4 χρόνια συντελέστηκαν ιστορικές ανατροπές στους μισθούς μας, στην απασχόληση, στις εργασιακές μας σχέσεις, στο ασφαλιστικό, στο συνταξιοδοτικό, στο φορολογικό σύστημα, στην εκπαίδευση, στην υγεία, στα Δημόσια αγαθά, στην ίδια τη ζωή μας.
Το μοντέλο ζωής που γνώρισε η Ελλάδα της μεταπολίτευσης κατέρρευσε μέσα σε ελάχιστο χρόνο και με έναν απότομο και δραματικό τρόπο.
Ως εκπαιδευτικοί βιώνουμε με τον πιο δραματικό τρόπο τα αποτελέσματα του οικονομικού Αρμαγεδδώνα.
Ζούμε μια συντελεσμένη καταστροφή που τις συνέπειές της δεν είμαστε σε θέση να προσδιορίσουμε
Μέσα σε ένα χρόνο ρεκόρ όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί υποστήκαμε απίστευτες μειώσεις μισθού.
Αλήθεια ποιος από εμάς θα σκεφτόταν κι όχι να το πίστευε πως ο μισθός ενός νεοδιόριστου θα πήγαινε στα 630 ευρώ; Αλήθεια αναλογίστηκε κανείς πώς ζει ένας νέος συνάδελφος στα νησιά μας ή οπουδήποτε αλλού;
Μπορεί έστω και στοιχειωδώς να αντιμετωπίσει την καθημερινότητα;
Τι απαιτήσεις μπορεί να έχει η πολιτεία από εκπαιδευτικούς που η αμοιβή τους δεν τους δίνει το δικαίωμα να ζουν με αξιοπρέπεια;
                                              
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Δυστυχώς το νέο μισθολόγιο – φτωχολόγιο με το ν. 4024/11 δεν οδήγησε απλά σε οικονομική εξαθλίωση τους εκπαιδευτικούς αλλά συνέδεσε τη βαθμολογική και μισθολογική τους εξέλιξη με την αξιολόγηση, θέτοντας φραγμούς με μια σειρά από αυθαίρετες αντιπαιδαγωγικές και αντιεπιστημονικές ποσοστώσεις που μας γυρίζουν δεκαετίες πίσω.
Όλοι εμείς οι αντιπρόσωποι όπως και το σύνολο του κλάδου δε θα επιτρέψουμε την εφαρμογή της προωθούμενης αξιολόγησης που έχει ως στόχο την τιμωρία των εκπαιδευτικών και όχι την ανατροφοδότηση, την ενθάρρυνση, τη βελτίωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού.
Ο κλάδος εδώ και 32 χρόνια αντιδρά στην εφαρμογή ενός συστήματος αξιολόγησης αφού δε διασφαλίζονταν οι όροι ενός αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης και έρχονταν σε αντίθεση με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Θυμίζω για τους νεότερους πως από το 82 με την κατάργηση του επιθεωρητισμού, ξεκίνησε η προσπάθεια επιβολής άλλων επιθεωρητών με άλλη ονομασία με βάση τις νομοθετικές ρυθμίσεις όπως με το ν.1304/82, με το Π.Δ.214/84, με το ν.1566/85 και με όλους τους άλλους νόμους που ακολούθησαν έως και σήμερα.
Επιτρέψτε μου αγαπητοί συνάδελφοι να τονίσω η όποια αξιολόγηση συνδέεται άμεσα με την επιμόρφωση και την επιλογή στελεχών.
 Η κυβέρνηση αντί να προσπαθεί να επιβάλλει την προωθούμενη αξιολόγηση ας εφαρμόσει πρώτα ένα σύστημα πολυεπίπεδης επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονη επαναλειτουργία της μετεκπαίδευσης και της χορήγησης εκπαιδευτικών αδειών και συγχρόνως να προωθήσει ένα σύστημα αξιοκρατικής επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.
Θυμίζω πως με βάση το ν. 3848 πρέπει να έχουμε νέα στελέχη Δ/ντες Εκπαίδευσης, Σχολικούς συμβούλους και Δ/ντες σχολείων την 1η Αυγούστου του 15.
Πρακτικά για να έχουμε αποτέλεσμα θα έπρεπε ήδη να είχαν ξεκινήσει  οι επιλογές στελεχών μ’ ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διασφάλιζε την ισονομία και αξιοκρατία . Είναι λογικό πως τα στελέχη εκπαίδευσης θα πρέπει να γνωρίζουν πως οι θέσεις που κατέχουν δεν είναι μόνιμες με ότι αυτό συνεπάγεται.

Απολύσεις, Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών
Η κυβέρνηση με την αξιολόγηση και το πειθαρχικό,  αφού επί της ουσίας όλοι μας είμαστε εν δυνάμει εκπαιδευτικοί σε αργία, καλλιεργεί το φόβο για την επιβολή των όποιων αντιεκπαιδευτικών μέτρων.
Ταυτόχρονα όμως υπάρχουν και κύκλοι εντός του κλάδου που για δικούς τους λόγους ενδυναμώνουν αυτούς τους φόβους, αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Διαβάζουμε στα μπλογκς χιλιάδες απολύσεις δασκάλων νηπιαγωγών κ.λ.π. Αλήθεια συνάδελφοι δε γνωρίζετε ότι οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί στην Π.Ε. είναι λιγότεροι από τους απαιτούμενους για την κάλυψη των αναγκών της εκπαίδευσης; Θυμίζω πως τα τελευταία 4 χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 10.000 εκπαιδευτικοί. Οι διορισμοί που πραγματοποιήθηκαν ήταν μόλις 272 και ήρθαν φέτος με μετάταξη 3.652 ειδικότητες και 131 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί και 4 ειδικότητες από αυτούς είχαν βγει σε διαθεσιμότητα. Ταυτόχρονα με βάση τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου μας, φέτος είχαν προσληφθεί 10.929 εκπαιδευτικοί ως αναπληρωτές για την κάλυψη των αναγκών της εκπαίδευσης. Από αυτούς 7.948 είχαν προσληφθεί στη Γενική Εκπαίδευση και 2.981 στην Ειδική Αγωγή.
Στη Γενική Εκπαίδευση προσλήφθηκαν
3.352 ΠΕ 70
1.467 ΠΕ 60
3.129 Ειδικότητες
Από αυτούς μόνο οι 1.714 προσλήφθηκαν με πιστώσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Στην Ειδική Αγωγή προσλήφθηκαν 2.981 εκπαιδευτικοί ΠΕ 70,50 και ΠΕ 71 και ΠΕ60,50 και ΠΕ 61. Από αυτούς 2.430 εργάστηκαν στις Παράλληλες Στηρίξεις.
Με βάση τα παραπάνω στοιχεία και παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις για περιορισμένο αριθμό αναπληρωτών φέτος προσλήφθηκαν 1007 περισσότεροι από πέρσι. Επομένως ο αριθμός των συνταξιοδοτηθέντων αλλά και ο αριθμός των προσληφθέντων αναπληρωτών αποδεικνύει την αδήριτη και άμεση ανάγκη για μόνιμους διορισμούς στην Π.Ε. για την κάλυψη όλων των αναγκών του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Επιτρέψτε μου εδώ να τονίσω και την ανάγκη άμεσης ρύθμισης για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών.

Αποσπάσεις
Για πρώτη φορά μετά τη μεταπολίτευση η πρώτη φάση των αποσπάσεων πραγματοποιήθηκε μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Για πρώτη φορά το ΚΥΣΠΕ συνεδρίασε και ανακοίνωσε μεσάνυχτα τις αποσπάσεις χωρίς τη συμμετοχή των αιρετών. Η έλλειψη προγραμματισμού, υπευθυνότητας, ανθρωπιάς και η ανάληψη πρωτοβουλιών από άσχετους ανθρώπους είχε ως αποτέλεσμα να ζήσουμε απαράδεκτες και τραγελαφικές καταστάσεις.
Θυμίζω πως οι αποσπάσεις πραγματοποιήθηκαν με βάση τα κενά που έδωσε σύμβουλος του Υπουργού και όχι με βάση τα κενά που είχαν καταγράψει οι υπηρεσίες. Το αποτέλεσμα ήταν για κλάματα.
Αναφέρω:
Παράδειγμα 1ο : Στη Β΄ Θεσσαλονίκης στείλανε  102 νηπιαγωγούς όταν η Δ/νση ζητούσε μόνο μία, ενώ αλλού που υπήρχαν δεκάδες κενά δε στείλανε κανέναν.
Παράδειγμα 2ο:  Οι αποσπάσεις πραγματοποιήθηκαν από πλεονασματικές περιοχές σε ελλειμματικές περιοχές. Αποτέλεσμα εκατοντάδες συνάδελφοι με πολλαπλά προβλήματα να μην αποσπαστούν στον τόπο συμφερόντων τους. Την ίδια στιγμή σ’ αυτές τις περιοχές προσλαμβάνονταν αναπληρωτές για την κάλυψη των κενών. Φανταστείτε  να μην αποσπάται π.χ. στη Λάρισα συνάδελφος τρίτεκνος ή με πολλαπλά προβλήματα υγείας και να προσλαμβάνεται αναπληρωτής. Ειδικά για  τις ειδικότητες σας ενημερώνω πως χρειάστηκε η παρέμβασή μου στην πολιτική ηγεσία ώστε να μην προηγηθούν οι αποσπάσεις ειδικοτήτων από τη Δ/θμια εκπαίδευση στην Π.Ε. μέσω ΚΥΣΔΕ και ταυτόχρονα έδωσα αγώνα ώστε με ομόφωνη απόφαση να πραγματοποιηθούν αποσπάσεις συναδέλφων με σοβαρότατα προβλήματα υγείας. Θέλω να επισημάνω πως αν ένα συμβούλιο με ομόφωνη και πλήρως αιτιολογημένη απόφαση δεν μπορεί να αποσπάσει έναν εκπαιδευτικό με 85% αναπηρία, τότε δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Κάποτε θα πρέπει να καταλάβουν άπαντες πως πίσω από τους αριθμούς υπάρχουν άνθρωποι και οι εκπαιδευτικοί  είναι άνθρωποι με ιδιαίτερα προβλήματα και απαιτούν να αντιμετωπίζονται με αξιοπρέπεια, ευαισθησία και ανθρωπιά. Η αποχώρηση μας από το ΚΥΣΠΕ ήταν μια επιβεβλημένη πολιτικοσυνδικαλιστική πράξη για να εκφράσουμε την πλήρη αντίθεσή μας όχι στο μικρό ποσοστό αποσπάσεων 37,87% αλλά στην όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε. Σημειώνω πως απόλυτα δικαιολογημένα ήταν η οργή, ο θυμός, η αγανάκτηση και οι διαμαρτυρίες των συναδέλφων που δεν αποσπάστηκαν ενώ υπήρχε η δυνατότητα. Και οι διαμαρτυρίες έγιναν εντονότερες από την προκλητική διαδικασία των αποσπάσεων σε φορείς και γραφεία εκπαίδευσης. Όχι γιατί τα προηγούμενα χρόνια οι αποσπάσεις αυτές γίνονταν με κριτήρια, άλλωστε είναι γνωστό πως το ΠΑΣΟΚ αφαίρεσε την αρμοδιότητα αυτών των αποσπάσεων από το ΚΥΣΠΕ για να έχει τον απόλυτο έλεγχο, αλλά γιατί έγιναν τμηματικά και προκλητικά σε μια εποχή που οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης. Θέλω να πιστεύω πως οι μελανές σελίδες των αποσπάσεων που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια επί Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου, ανήκουν  στο παρελθόν και δε θα ξαναζήσουμε παρόμοιες καταστάσεις και στο μέλλον. Ενημερωτικά οι αιτήσεις απόσπασης για πρώτη φορά υποβλήθηκαν πριν την ολοκλήρωση των μεταθέσεων κι αυτό για να κερδίσουμε χρόνο εξ’ αιτίας της αδικαιολόγητης καθυστέρησης της διαδικασίας των μεταθέσεων.

Μεταθέσεις
Γνωρίζετε ότι για πρώτη φορά με το πρόσχημα αλλαγών στο νομοθετικό πλαίσιο υπήρξε μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην υποβολή των αιτήσεων μετάθεσης. Είναι κι αυτή η διαδικασία δείγμα της απύθμενης ανευθυνότητας και αναλγησίας και καταδεικνύει την έλλειψη σχεδιασμού, προγραμματισμού και την ανεύθυνη στάση της απερχόμενης πολιτικής ηγεσίας υφυπουργού και υπουργού. Επειδή κανείς δεν δικαιούται να παίζει με την αγωνία και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών ελπίζω  οι   μεταθέσεις να έχουν ολοκληρωθεί ως τις 15/7/2014. Το ΚΥΣΠΕ θα συνεδριάσει για να εξετάσει τις αμφισβητούμενες αιτήσεις, θα προχωρήσει στην ένταξη των ειδικών κατηγοριών μετάθεσης εκπαιδευτικών με βάση τα προβλεπόμενα από το νομοθετικό πλαίσιο, θα εξετάσει τις αιτήσεις που πληρούν τις προϋποθέσεις για ένταξη στη διαδικασία μεταθέσεων στην ειδική Αγωγή, θα πραγματοποιήσει και τις μεταθέσεις στα διαπολιτισμικά σχολεία, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία των μεταθέσεων από περιοχή σε περιοχή με βάση τα οργανικά κενά γύρω στις 15/7/2014. Θα ακολουθήσουν οι αμοιβαίες μεταθέσεις. Είμαι υποχρεωμένος να τονίσω την ανάγκη αλλαγής του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των μεταθέσεων. Πρέπει να προχωρήσουμε σε ένα πιο απλό, δίκαιο, κατανοητό, αντικειμενικό και αποδεκτό νομοθετικό πλαίσιο που θα αντιμετωπίζει το λαβύρινθο της ισχύουσας νομοθεσίας για τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή που θα προβλέπει ξεκάθαρα κριτήρια για τις μεταθέσεις στα Διαπολιτισμικά και Μειονοτικά σχολεία καθώς και στην Ειδική Αγωγή. Και με αφορμή την αναφορά μου στην Ειδική Αγωγή, πρέπει να τονίσω πως θεωρώ την παρέμβασή μου μέσω δημόσιας ανακοίνωσης αποτελεσματική ως προς τη διαδικασία των μεταθέσεων στον τομέα αυτόν, τονίζοντας πως η Ειδική Αγωγή είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Γενικής   Εκπαίδευσης κι έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται.

Μετατάξεις
Οι υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από τη Δ.Ε στην Π.Ε. με βάση το ν.4172/13 πραγματοποιήθηκαν με αδιαφάνεια και αναξιοκρατία. Οι 1.900 ενστάσεις που υποβλήθηκαν στην Α’ φάση πιστοποιούν την έλλειψη διαφάνειας και εγκυρότητας. Οι 3.652 υποχρεωτικές μετατάξεις  πραγματοποιήθηκαν σε 4 φάσεις και λίγο πριν μας χαιρετήσει η πολιτική ηγεσία μετέταξε κι άλλους 14 για να μας θυμίσει πως οι μετατάξεις αποτέλεσαν δικό τους αντικείμενο, παρακάμπτοντας επί της ουσίας τις διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου. Οι μετατάξεις με τον τρόπο που πραγματοποιήθηκαν μόνο προβλήματα δημιούργησαν. Οι μεταταγμένοι διαμαρτύρονται δικαιολογημένα για την όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε και για τη μη χορήγηση οργανικών θέσεων. Οι ειδικότητες της Π.Ε. διαμαρτύρονται και έχουν δίκαιο διότι με την πραγματοποίηση των μετατάξεων δεν θα έχουν πλέον  τη δυνατότητα μετάθεσης ούτε καν απόσπασης στον τόπο συμφερόντων τους. Δηλαδή τιμωρούνται που επέλεξαν την Π.Ε. με χειρότερους και δυσμενέστερους όρους εργασίας, ωράριο κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή σε σχέση με τη Δ.Ε.
Το Υπουργείο Παιδείας στη χειρότερη των περιπτώσεων θα έπρεπε πρώτα να συστήσει οργανικές θέσεις  στα ΕΑΕΠ, στα νηπιαγωγεία και σε όλα τα σχολεία που υπήρχαν λειτουργικά κενά και στη συνέχεια να δώσει δυνατότητα σε όλους να διεκδικήσουν τις θέσεις αυτές με τη διαδικασία των μεταθέσεων. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι προσφεύγοντες στα διοικητικά δικαστήρια, έστω και με καθυστέρηση θα δικαιωθούν και θα εκπέσουν οι πίνακες.

ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Σ’ ότι αφορά τις μετατάξεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις, αυτές πραγματοποιούνται με το ν. 4024 που προβλέπει τη μεταφορά των οργανικών θέσεων. Το ΚΥΣΠΕ έχει αποδεσμεύσει όλους τους συναδέλφους που υπέβαλαν αίτηση μετάταξης. Η διαδικασία με το πρόσχημα ότι δεν έχει ολοκληρωθεί το οργανόγραμμα των υπηρεσιών του υπουργείου δεν προχωρά και η εξέταση των αιτήσεων από το ΚΥΣΔΥΠ πιθανόν να πραγματοποιηθεί μετά το Σεπτέμβριο.

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
Είναι ένα θέμα που απασχόλησε το ΚΥΣΠΕ.
Κατ’ επανάληψη έχω τονίσει την αντισυνταγματικότητα του νόμου.
Χρειάστηκε η παρέμβασή μου στην πολιτική ηγεσία για να υπογράψει τις πρώτες συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Το ΚΥΣΠΕ κάνει δεκτές όλες τις παραιτήσεις που πληρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις. Φέτος παραιτήθηκαν μέσω του ΚΥΣΠΕ 296 συνάδελφοι.
Επειδή πιστεύω πως οι περιορισμοί στις παραιτήσεις εκπ/κών κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους περιορίζει το δικαίωμα των εκπαιδευτικών, η ΔΟΕ πρέπει να ζητήσει την άρση αυτής της διάταξης, θέτοντας μόνο ως προαπαιτούμενο την ενημέρωση της υπηρεσίας τουλάχιστον ένα μήνα πριν την υποβολή της αίτησης παραίτησης, ώστε να δίνεται η δυνατότητα της αντικατάστασής του.

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Άφησα τελευταίο ένα θέμα που με αφορμή τη νομοθετική ρύθμιση για την οργανικότητά τους, πρέπει το Σ.Κ. να προβάλλει το αίτημα για αναβάθμιση του ρόλου και της αποστολής του Δημόσιου Νηπιαγωγείου.
Είναι αλήθεια πως το νηπιαγωγείο, αν και Βασικός πυλώνας του εκπαιδευτικού μας συστήματος, αντιμετωπίζεται ως ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης.
Όλοι εμείς γνωρίζοντας, πως δεκάδες νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ακατάλληλες και ενίοτε επικίνδυνους χώρους, χωρίς την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή, είμαστε υποχρεωμένοι να αγωνιστούμε για την αναβάθμιση του νηπιαγωγείου.
Για ένα νηπιαγωγείο πολυθέσιο και πολυδύναμο που θα καλύπτει τις ανάγκες όλων των νηπίων και προνηπίων και θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής, με ταυτόχρονη επίλυση ιδιαίτερων προβλημάτων των νηπιαγωγών.

Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΟΥ
Αγαπητοί συνάδελφοι
Κλείνοντας θέλω ιδιαίτερα να εξάρω τη συνεργασία μου με τον Πρόεδρο και όλα τα μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ.
Να τονίσω επίσης τη συνεργασία με τα ΔΣ των συλλόγων, τους αιρετούς και κυρίως με τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς.
Κοινός ο στόχος μας, κοινή η προσπάθειά μας προκειμένου να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση του Σ.Κ. και ταυτόχρονα στην προάσπιση των δικαιωμάτων μας και την υποστήριξη των δίκαιων αιτημάτων μας.
Το ΔΣ της ΔΟΕ και ο κλάδος των 70.000 εκπαιδευτικών με ομοφωνία και ομοψυχία στηρίζει το θεσμό των αιρετών.
Το θεσμό που επιβλήθηκε με αγώνες από τον κλάδο, που υφάνθηκε με τα οράματα του κλάδου μας.
Ως αιρετός ΚΥΣΠΕ θαρρώ και πιστεύω ότι ανταποκρίθηκα των προσδοκιών σας, γιατί πίστεψα σ’ αυτό που έκανα κι αυτό που με δίδαξε η πολύχρονη εμπειρία μου σε θέσεις ευθύνης, πέρα από διαχωριστικές γραμμές προκαταλήψεις και αντιλήψεις.
Πιστεύω πως ο λόγος μου, η στάση μου, οι ενέργειές μου, η συμπεριφορά μου πιστοποιούν τη βούλησή μου να είμαι αιρετός όλου του κλάδου. Άλλωστε εκτός του ότι είναι επιδίωξή μου, είναι και θέση της παράταξής μου της ΔΑΚΕ/ΠΕ που πιστεύει πως πέρα και πάνω απ’ όλα είναι το συμφέρον της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, αδιαφορώντας για μικροπαραταξιακά και μικροκομματικά συμφέροντα, που έχει τη δύναμη και τη θέληση να εκφράζεται ελεύθερα χωρίς δεσμεύσεις και περιορισμούς υπερασπιζόμενη την εκπαίδευση και τους λειτουργούς της, με βάση τις αρχές του ανεξάρτητου, δημοκρατικού και διεκδικητικού συνδικαλισμού.
Εξ άλλου κι εγώ αντλώντας δύναμη από αυτούς που με τη βούλησή τους υπηρετώ αυτόν το θεσμό αγωνίζομαι με αίσθημα ευθύνης, αποφασιστικότητα και συνέπεια για την ισονομία και την ίση μεταχείριση όλων των εκπαιδευτικών χωρίς διακρίσεις, περιφρουρώντας την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητά τους και διαφάνεια στη λήψη των αποφάσεων.
Γι’ αυτό και στις δεκάδες ανακοινώσεις μου δε δίστασα να καταγράψω χωρίς ενδοιασμούς τα γεγονότα με τα ονόματά τους και ταυτόχρονα να καταγγείλω την πολιτική ηγεσία για πολιτικές που υποβάθμιζαν την παιδεία και απαξίωναν τους εκπαιδευτικούς.
Ο αιρετός αποτελεί θεσμό πάλης και αλληλεγγύης και όχι προέκταση της διοίκησης.

Συνάδελφοι
Κλείνοντας θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι θα είμαι πάντα στη διάθεσή σας, πάντα κοντά στον κάθε συνάδελφο για κάθε νόμιμο αίτημά του και ταυτόχρονα θα συνεχίσω να παλεύω μαζί σας ώστε το Σ.Κ. να χαράξει μια νέα πορεία, να δημιουργήσει οργανική σχέση με τους συναδέλφους μας και να κεφαλαιοποιήσει τη συσσωρευμένη οργή και αγανάκτησή τους και να την μετατρέψει σε δύναμη ανατροπής των πολιτικών που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια.
Το Σ.Κ. μπορεί και πρέπει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών.
Μπορεί και πρέπει να συμβάλλει στην επιστροφή της ελπίδας στις ζωές μας.
Μπορεί και πρέπει να συμβάλλει ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ένα σχολείο γνώσεων, δεξιοτήτων, πολιτισμού, αξιών, για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής μας.
Μπορεί και πρέπει να έχει ως βασική επιδίωξη την επίτευξη υψηλότερης ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση ώστε να ελπίζουμε σ’ ένα καλύτερο αύριο των παιδιών μας, σ’ ένα καλύτερο αύριο της χώρας μας.
Η εκπαίδευση μπορεί και πρέπει να αποτελέσει την ατμομηχανή της ανάπτυξης, της αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης και της ευημερίας όλων των πολιτών.

Σας ευχαριστώ
Πάντα στη διάθεσή σας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

print friendly