Σήμερα που η χώρα μας αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση,
όφειλε και οφείλει να επενδύσει στην εκπαίδευση ώστε να αποκτήσει ένα σύγχρονο
και ποιοτικό σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης για να ελπίζει έστω και
μακροπρόθεσμα σ’ ένα καλύτερο αύριο.
Δυστυχώς, όμως, η εκπαίδευση
θυσιάστηκε και θυσιάζεται στο βωμό εξοικονόμησης πόρων για δήθεν αντιμετώπιση
της κρίσης. Η πρώην Υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου ανέλαβε με μια
σειρά μέτρων να υλοποιήσει το στόχο της εξοικονόμησης πόρων. Θυμίζω τις
καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις σχολείων, τον περιορισμό των ολοήμερων
τμημάτων, την κατάργηση της Μετεκπαίδευσης, τη μη χορήγηση εκπαιδευτικών
αδειών, τον περιορισμό των αποσπάσεων εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση ελληνοπαίδων
εξωτερικού, την κατάργηση των γραφείων εκπαίδευσης κτλ.
Μέτρα που υποβάθμισαν την
εκπαίδευση και τους λειτουργούς της.
Υπάρχει και συνέχεια.
Με επείγουσα εγκύκλιο της Διεύθυνσης Διοικητικών Υποθέσεων ζητούν την
αιτιολόγηση των οργανικών θέσεων, αφού προκαταβολικά τις θεωρούν δυσανάλογες με
το μαθητικό δυναμικό.
Η πολιτική ηγεσία έπρεπε να γνωρίζει πως η δοκιμαζόμενη εκπαίδευση δεν αντέχει άλλον «εξορθολογισμό» και
ιδιαίτερα με τον άκομψο και προκλητικό τρόπο που επιχειρείται.
Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να κατανοήσει πως σε καμία
περίπτωση:
α) δεν μπορεί να προχωρήσει σε καταργήσεις σχολικών μονάδων,
ιδιαίτερα μικρών χωριών, όπου τα σχολεία αποτελούν ζωντανά κύτταρα πολιτισμού,
παιδείας αλλά και της ίδιας της ύπαρξης των χωριών.
β) δεν μπορεί να στηριχτεί σε λογιστικά και αριθμητικά κριτήρια ενώ
πρέπει να λάβει σοβαρά υπ’ όψη του τις ειδικές συνθήκες κάθε σχολικής
μονάδας συνυπολογίζοντας και παιδαγωγικά κριτήρια.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το σίγουρο είναι, πως η συγκεκριμένη εγκύκλιος
δημιούργησε έντονο προβληματισμό, ανησυχία, ανασφάλεια και δικαιολογημένες
αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς και στις τοπικές κοινωνίες.
Σε ότι αφορά στις συζητήσεις περί πλεονάζοντος προσωπικού που θα
οδηγήσει σε απολύσεις, θέλω να διευκρινίσω τα εξής:
Σήμερα, με βάση τις εκτιμήσεις των υπηρεσιών του Υπουργείου οι 47.500
εκπαιδευτικοί ΠΕ70 και οι 12.500 ΠΕ60 σε
καμία περίπτωση δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων μας.
ακόμη κι αν προχωρήσουν σε συμπτύξεις τμημάτων.
Αν λάβουμε υπόψη μας πως τα επόμενα τέσσερα χρόνια (2013-2016) θα
συνταξιοδοτηθούν το λιγότερο 12.500 εκπαιδευτικοί ΠΕ70 (που ίσως να φτάσουν και
τις 20.000), τα ελλείμματα σε εκπαιδευτικό προσωπικό θεωρούνται αναμφισβήτητα. Επομένως, η περίπτωση απολύσεων
εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με το πρόσχημα του πλεονάζοντος
προσωπικού αποτελεί μύθο.
Η πολιτική ηγεσία, με βάση τα παραπάνω, οφείλει άμεσα να προγραμματίσει τη διεξαγωγή διαγωνισμού πρόσληψης
εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ, ώστε επιτέλους
να σταματήσει η ομηρεία των συναδέλφων ΠΕ71 και ΠΕ61 αλλά και να πληρωθούν όλα τα οργανικά και
λειτουργικά κενά των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί,
αντιμετωπίζοντας προβλήματα επιβίωσης λόγω της οικονομικής πολιτικής απαιτούν
να αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και προπαντός κατανόηση και
ανθρωπιά.
Απαιτούν μέτρα για αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, μέτρα στήριξης
και αναβάθμισής τους.
Περιθώρια καθυστέρησης δεν
υπάρχουν . . .
Η υπομονή των συναδέλφων
εξαντλήθηκε . . .
Πάντα στη διάθεσή σας,
Παληγιάννης Βασίλειος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου