Για πολλοστή φορά, τα
τελευταία χρόνια, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επανέρχεται
στο θέμα της γενίκευσης της αξιολόγησης προτάσσοντας τη διαδικασία της
αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
Με ομολογημένη πρόθεσή της, την «επιδίωξη διαμόρφωσης κουλτούρας αξιολόγησης στα σχολεία», η πολιτική ηγεσία συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε η προηγούμενη δίχως, όπως έχουν πράξει κι όλες οι προηγούμενες, να δείχνει την παραμικρή διάθεση να λάβει υπόψη της ούτε τις απόψεις των εκπαιδευτικών και τις θέσεις που έχουν εκφράσει σχετικά με το θέμα αλλά ούτε και τη νοσηρή πραγματικότητα που η ίδια έχει δημιουργήσει με την πολιτική διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης, που εφαρμόζει. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο το γεγονός ότι η Δ.Ο.Ε. πληροφορήθηκε τα σχετικά με τις διαδικασίες που αφορούν την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης από το διαδίκτυο κι όχι από το Υπουργείο Παιδείας.
Με ομολογημένη πρόθεσή της, την «επιδίωξη διαμόρφωσης κουλτούρας αξιολόγησης στα σχολεία», η πολιτική ηγεσία συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε η προηγούμενη δίχως, όπως έχουν πράξει κι όλες οι προηγούμενες, να δείχνει την παραμικρή διάθεση να λάβει υπόψη της ούτε τις απόψεις των εκπαιδευτικών και τις θέσεις που έχουν εκφράσει σχετικά με το θέμα αλλά ούτε και τη νοσηρή πραγματικότητα που η ίδια έχει δημιουργήσει με την πολιτική διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης, που εφαρμόζει. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο το γεγονός ότι η Δ.Ο.Ε. πληροφορήθηκε τα σχετικά με τις διαδικασίες που αφορούν την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης από το διαδίκτυο κι όχι από το Υπουργείο Παιδείας.
Η πολιτική ηγεσία,
με εξαιρετική ευκολία κλείνει τα μάτια σε μια σειρά από γεγονότα, δικής
της αποκλειστικής έμπνευσης κι ευθύνης, που επηρεάζουν σε εξαιρετικό
βαθμό αρνητικά την παιδαγωγική διαδικασία, όπως ότι:
-
οι δαπάνες για την παιδεία έχουν συρρικνωθεί δραματικά ,
-
οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών για πρώτη φορά ήταν μηδενικοί ενώ ακόμη κι οι διορισμοί αναπληρωτών εκπαιδευτικών μειώθηκαν στο ελάχιστο (κυρίως με κονδύλια του ΕΣΠΑ) ,
-
οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζονται με σκαιό τρόπο υποβαλλόμενοι σε διαθεσιμότητα, πειθαρχικές διώξεις, διαρκείς παράλογες και παράνομες μετακινήσεις, συστηματική συκοφάντηση σε σχέση με την προσφορά και την παρουσία τους στο σχολείο ενώ τους στερείται ακόμη και το δικαίωμα να υπηρετούν κοντά στις οικογένειές τους,
-
το Υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε επιστροφή στο κακό παρελθόν με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα...
Με την ίδια ευκολία και με περισσό θράσος προχωρά στην αναζήτηση των ευθυνών για την κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης , κυρίως στη σχολική μονάδα και στους εκπαιδευτικούς κι επιδιώκει,
ολοφάνερα, να αθωώσει την πολιτεία από τις διαχρονικές της ευθύνες για
την εγκατάλειψη και αποσάθρωση του Δημόσιου Σχολείου.
«Ξεχνά» ό, τι
έχει ειπωθεί στο μεταξύ μας διάλογο, που με δική της ευθύνη δε
συνεχίζεται, για το θέμα της αξιολόγησης και φυσικά «ξεχνά» τις
επανειλημμένες δεσμεύσεις της, και δια στόματος του σημερινού Υπουργού
Παιδείας, για την αποσύνδεση της διαδικασίας της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου από τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.
«Ξεχνά» το μεγάλο
ΟΧΙ που έχει εισπράξει από τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις προσπάθειές
της για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης, με όρους
πέρα και μακριά από τις θέσεις του Κλάδου, τόσο με την άρνηση συμμετοχής
της συντριπτικής πλειοψηφίας των σχολικών μονάδων στην πιλοτική
εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης όσο και με την άρνηση συμπλήρωσης διαφόρων
ερωτηματολογίων που δια της πλαγίας οδού προετοίμαζαν την εφαρμογή της
αξιολόγησης.
Θυμίζουμε στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ την κατηγορηματική διαφωνία μας με τα νομοθετήματα των τελευταίων χρόνων
(Ν.3848/10, Ν.4024/11) που ως στόχο τους δεν έχουν την αναβάθμιση του
παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, αλλά τη χειραγώγηση και τιμωρία των
εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Η σύνδεση της
μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, η οποία είναι
ολοφάνερο ότι θα οδηγήσει στον Καιάδα των απολύσεων, αποτελεί κόκκινη
γραμμή και εχθρική ενέργεια κατά του κλάδου.
Η
«αθώα» αυτοαξιολόγηση του ΥΠΑΙΘ, που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να
αντιμετωπιστεί ξεκομμένη από την πραγματικότητα των νόμων 3848/10 και
4024/11, δεν είναι τίποτα λιγότερο από το πρώτο στάδιο εφαρμογής της
τιμωρητικής αξιολόγησης - χειραγώγησης.
Το έχουμε τονίσει και στο παρελθόν ότι η προσπάθεια εφαρμογής της, θα αποτελέσει αιτία πολέμου, αρχή μεγάλων συγκρούσεων και δημιουργίας έντασης στο σχολικό περιβάλλον.
Από αυτό το πνεύμα διαπνέονται και οι αποφάσεις της 82ης Γενικής Συνέλευσης του Κλάδου σχετικά με τα μέτρα αποτροπής της αξιολόγησης.
Στα πλαίσια της
υλοποίησης αυτών των αποφάσεων το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., επαναβεβαιώνοντας
παράλληλα όλες τις παλαιότερες αποφάσεις του σχετικά με το θέμα, δηλώνει
πως θα παρεμποδίσει στην πράξη την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης -
προπομπού της εφαρμογής της αξιολόγησης.
Παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη προς τους συναδέλφους και καλεί :
-
Tους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν στα προαναφερθέντα επιμορφωτικά σεμινάρια, όταν αυτά πραγματοποιηθούν.
-
Tους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν τη συμμετοχή τους στη διαδικασία επικαιροποιώντας τις προηγούμενες αποφάσεις τους.
-
Τους σχολικούς συμβούλους και όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, να μην συμπράξουν στην προώθηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών.
Στην κατεύθυνση της αποτροπής της εφαρμογής της αξιολόγησης , το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα προχωρήσει άμεσα στην ανάληψη πρωτοβουλιών ενημέρωσης (συναντήσεις με φορείς, ενημερωτικές εκδηλώσεις κτλ.) αλλά και αποτροπής πραγματοποίησης των σεμιναρίων, σε συνεργασία με τους κατά τόπους συλλόγους εκπαιδευτικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου